SkyGliders logo
 
gradient  

Privacy en AVG

SkyGliders Paragliding bewaart privacy gevoelige persoons data. Het is onze intentie om te voldoen aan de AVG/GDPR conform huidige wet- en regelgeving.

Onze privacy verklaring kunt u hier downloaden.

Algemene Voorwaarden

Op elke transactie of geschil is Nederlands recht van toepassing.

Annuleringskosten voor reizen worden afgehandeld conform voorwaarden ANVR met de volgende beperking: door SkyGliders gemaakte kosten worden boven annuleringskosten pro rata in rekening gebracht,

Paragliding is een sport met verhoogd risisco met mogelijkheid tot (ernstig) letsel of overlijden. SkyGliders handelt zorgvuldig en probeert veilige beoefening van zijn activiteiten zoveel mogeljk te borgen, maar de verantwoordelijkheid voor deelname of gebruik van materialen ligt volledig bij de deelnemer (met uitzondering van verwijtbare onzorgvuldigheid of opzet van SkyGliders). SkyGliders, haar medewerkers, teamleden, alsmede overige leden, accepteren geen aansprakelijkheid voortvloeiend uit deelname of gebruik van gekochte, gehuurde of anderszins beschikbaar gestelde materialen.

 

U krijgt van alle aankopen of deelname kosten een factuur. Wij geven er de voorkeur aan dat u het verschuldigde bedrag zelf overmaakt (of de betaalknop voor een iDeal betaling gebruikt). Indien betaling na een redelijke termijn achterwege blijft maken we gebruik van automatische incasso. In het geval van stornering van de betaling of bij afwijkende afspraken in gebreke blijven van de verschuldigde betaling, blijven alle geleverde materialen eigendom van SkyGliders, terwijl de betaalplicht blijft bestaan. Kosten voor invordering van achterstallige betalingen zijn altijd voor rekening van klant/deelnemer.

Deze algemene voorwaarden omvatten niet alle afspraken tussen klant/delnemer en SkyGliders. In afzonderlijke deelname formulieren of aankoop overeenkomsten kunnen nadere (bijzondere) voorwaarden worden gesteld die van toepassing zijn: indien strijdig met de Algemene Voorwaarden dan zijn de de nadere (bijzondere) voorwaarden.van toepassing.

Extra Voorwaarden & Condities

 voor de Shop: internet, veld, kantoor

Voor bestellingen, via de website of anders, gelden de wettelijke regelingen met betrekking tot garantie en retouren, met de volgende uitzonderingen vanwege hygiƫne of veiligheidsoverwegingen: paragliding schermen, harnassen, karabiners, helmen en reserveparachutes worden NOOIT retour genomen (gebruikt of niet). Op verzoek zal SkyGliders zijn best doen om een ongewenst produkt als occassion terug te nemen of door te verkopen. Alleen indien van te voren schriftelijk overeengekomen kan hier bij uitzondering van worden afgeweken.

Versturen van je bestelling

Wij versturen en leveren wereldwijd. Voor zover niet nader gespecificeerd, kiezen wij de naar onze mening meest geschikte transporteur. Kleine artikelen worden indien mogelijk en verantwoord per briefpost verstuurd. Voor zover niet anders vermeld of overeengekomen worden alleen de verzendkosten in rekening gebracht. We hanteren geen minimum orderbedrag en er is geen toeslag voor verpakken of handling. Wij gebruiken bij voorkeur POSTNL en TNT.

Betalen van je bestelling

Indien u het verschuldigde bedrag niet zelf aan ons overmaakt maken wij gebruik van automatische incasso. Wij incasseren nooit voordat een bestelling ons pand heeft verlaten, met uitzondering van aan- of eindbetalingen voor speciale bestellingen (schermen, harnassen, reizen en vergelijkbare producten of diensten). Voordat een automatische incasso plaatsvindt ontvang je altijd per email een factuur. Wij hebben voor deze systematiek gekozen om te voorkomen dat je afrekent voor artikelen die niet op voorraad zijn en om te voorkomen dat je te veel betaalt: wij zoeken altijd de voordeligste transpormogelijkheid en we berekenen je altijd het beste actuele tarief. Het exacte factuurbedrag is niet altijd ten tijde van het bestellen bekend. Bij betaling door middel van de iDeal betaalknop of automatische incasso worden je betalingen altijd zonder onze verdere tussenkomst correct in onze administratie verwerkt.

Ruilen

Met uitzondering van speciale bestellingen (zie ook hierboven voor uitgezonderingen) kunnen artikelen, mits ongeopend of ongebruikt (en voorzien van alle beschermende materialen (folies) en toebehoren worden geretourneerd. Naar eigen keuze kun je een ander produkt bestellen of je geld terug krijgen. Verzendkosten zijn altijd voor rekening van de koper.

Garantie

Garantie is bij ons geen loze kreet. Paragliding uitrustingen zijn kostbaar en je mag verwachten dat je lang plezier van je aankoop hebt. Maar ook de accessoires en elektronica moeten het gewoon doen en blijven doen.

Wat wij van onze clienten verwachten: dat we eerlijk worden geinformeerd over een gebrek en de oorzaak daarvan. Onze produkten zijn gegarandeerd tegen produktie- en materiaalfouten en niet tegen verkeerd gebruik of ongevallen.

Wat je van ons mag verwachten: dat we professioneel, snel en adequaat zullen proberen je probleem op te lossen en dat niet proberen om onder legitieme aanspraken uit te komen.

De belangrijkste bepalingen:
Voor elk produkt geldt minimaal de fabrieksgarantie. Bij een gebrek dat onder de garantie valt mag SkyGliders en/of de fabrikant naar eigen inzicht het produkt repareren, vervangen of door terugbetaling van het aankoopbedrag de aankoop ongedaan maken.

Indien vervanging noodzakelijk is en een identiek produkt niet voorradig of leverbaar is mag een gelijkwaardig of beter product als substituut geleverd worden.

Aangezien de meeste van onze produkten intensief en buitenshuis worden gebruikt, kan er al snel sprake zijn van normale gebruikssporen of slijtage. Voorkom problemen en controleer je nieuwe spullen voor het eerste gebruik zo goed mogelijk.

Wij verkopen gebruiksvoorwepen, veelal voor buitengebruik. Elektronica is nooit gedekt tegen waterschade (behalve als het waterproof materialen betreft) en alle overige produkten zijn niet gedekt tegen normale gebruiksslijtage.

Fabrikanten van paragliding materialen kunnen in de meegeleverde documenten of op hun website afwijkende (kortere) garantietermijnen stellen (gebruiksuren) die afwijken van de standaard 2 jaar garantie die we hier vaak gewend zijn.

Wij behandelen alleen garantie aanspraken voor produkten die door ons zijn verkocht (je hoeft niet de eerste koper te zijn). Veel produkten zijn voorzien van een serienummer en kunnen meestal zonder originele aankoopbon in de administratie worden gevonden!